اخبار

رعایت اصول ایمنی درمقابله بابارندگی‎درنمایشگاه کتاب

نمایشگاه بین المللی کتاب نهران

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شهر تهران تاکید کرد

دومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با مسئولان اجرایی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز شنبه (31 فروردین ماه) در شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در این جلسه محمدجواد حق‌شناس؛ رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، قادر آشنا؛ قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران، مهدی اسماعیلی‌راد؛ معاون اجرایی نمایشگاه کتاب، ایوب دهقانکار؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی، هومان حسن‌پور؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سمیه حاجوی؛ شهردار منطقه 7 تهران و نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای شهری حضور داشتند.
محمدجواد حق‌‍شناس در این جلسه با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به بارندگی‌‎های اخیر باید حداکثر تمهیدات ایمنی از سوی نهادهای شهری و امدادی مورد توجه قرار گیرد تا در هنگام بروز اتفاق غافلگیر نشویم.
وی ادامه داد: بارندگی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران طبیعتا بر روی حمل و نقل شهری تاثیر خواهد داشت از این رو باید حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود.
حق‌شناس با اشاره به استفاده از فرصت نمایشگاه برای آموزش تفکیک زباله و پسماندهای شهری  عنوان کرد: بروشورهایی با این مضمون باید هر چه سریع‌تر از سوی معاونت خدمات شهری آماده شوند و در نمایشگاه توزیع شوند. حتی ضرورت دارد تا محفظه‌های تفکیک زباله در نقاط مختلف مصلی امام خمینی(ره) مستقر شوند.
وی ادامه داد: همچنین می‌تواند در در نشست‌های خاص سبک زندگی شهری آموزش داده شود و قوانین شهری مورد توجه قرار گیرد.
قارد آشنا نیز در این جلسه با ارایه گزارش از بخش‌های مختلف نمایشگاه گفت: 2400 ناشر داخلی و 800 ناشر خارجی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند که در مجموع 3200 ناشر هستند. همچنین 30 کشور در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند.
همچنین سمیه حاجوی نیز با اشاره به تمهیدات انجام شده در برابر بارندگی‌ها گفت: تعداد 10 حلقه چاه جذبی در بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران حفر شده است. همچنین اطراف چادرها با ایزوگام عایق شده است تا از ورود آب به داخل بخش دانشگاهی حفاظت کند.
نماینده معاونت حمل و نقل شهری در این نشست عنوان کرد: در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در خط یک فاصله بین قطارها درساعات ازدحام به 4 دقیقه و در خطر 3 به 6 دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین قطارهای فوق‌العاده نیز برای این ساعات در نظر گرفته شده است.
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

منبع: وبسایت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران tbf.ir