اخبار

گشایش نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و …

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران امروز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران گشایش یافت.

یست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه 1398 با حضور وزیر نفت، معاونان این وزارتخانه، مدیران شرکت‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

رونق تولید، حمایت از فعالان داخلی صنعت نفت به ویژه سازندگان کالاها و تجهیزات نفتی و شرکتهای اکتشاف تولید ایرانی و جذب سرمایه و انتقال فناوری مهمترین رویکرد برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.

همچنین صدها شرکت از ایران و کشورهای اسپانیا، آلمان، ایتالیا، اوکراین، چین، روسیه، هلند و آذربایجان جدیدترین تجهیزات، صنایع، ماشین آلات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

این نمایشگاه که هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است، عصر روز شنبه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

محمد ناصری – مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی -در مراسم گشایش بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ضمن قدردانی از حضور شرکت‌های داخلی و خارجی که در نمایشگاه امسال مشارکت داشته‌اند، عنوان کرد: در این دوره نمایشگاه، ۱۰۴۷ غرفه داخلی و ۱۰۶ غرفه خارجی از ۲۱ کشور جهان حضور دارند که از این میان، ۶ کشور به صورت پاویون حضور یافته‌اند.

وی افزود: شرکت‌های داخلی در ۳۵۹۷۷ متر مربع فضای سرپوشیده و ۸۹۸۶ متر مربع فضای باز و غرفه‌های خارجی نیز در ۲۰۹۴ متر مربع فضای سر پوشیده و ۱۶۵ متر فضای باز جانمایی شده‌اند.

ناصری با بیان این‌که این دوره از نمایشگاه نیز با بهره‌گیری از همه سالن‌های قابل استفاده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود، ادامه داد: این نمایشگاه به فراخور نامگذاری سال با شعار رونق تولید برگزار شده است و از آنجا که جانمایی تخصصی شرکت‌ها در نظرسنجی پارسال مورد استقبال بازدیدکنندگان در سطوح مختلف قرار گرفته بود، امسال نیز همان شیوه جانمایی با دقت بیش‌تری در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، شرکت‌های بالادستی با محوریت شرکت ملی نفت ایران در سالن‌های ۸ و ۹، صنایع میان‌دستی و مرتبط با شرکت ملی گاز ایران با محوریت این شرکت در سالن ۳۸، شرکت‌های فعال در حوزه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با محوریت آن شرکت در سالن ۴۱، شرکت‌های فعال در حوزه پتروشیمی با محوریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سالن‌های ۱۴ و ۱۵ جانمایی شده‌اند؛ همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و سازندگان ۱۰ گروه کالایی، با همراهی مدیریت ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران در سالن ۲۷ استقرار یافته‌اند.

ناصری گفت: جدیدترین بخش نمایشگاه امسال، اختصاص فضا به استارتاپ‌های نفتی و برگزاری جلسات تخصصی برای آنان است که با مدیریت و همکاری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت صورت گرفته است.

مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تصریح کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه، گردهمایی‌های مختلفی نیز با محوریت بورس نفت، بهینه‌سازی مصرف سوخت، راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی، اتوماسیون صنعتی، امنیت سایبری، CNG و صنایع مرتبط، معرفی ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت ایمنی فرآیند در صنایع نفت، مدیریت مشعل در صنایع نفت و مبارزه با آلودگی‌های نفتی با راهبری مسئولان، شرکت‌ها و دانشگاه‌های ذی‌ربط برگزار می‌شود.