آموزش, وبلاگ

درباره ی اسپری آتش خاموش کن COLD FIRE

اسپری خاموش کننده کلد فایر cold fire

مشخصات:

 

  • خاموش کننده طبیعی
  • غیر سمی
  • داری قابلیت اطفای حریق و نجات دهندگی خارق العاده
  • عضو UL در مواد آبی اطفای حریق نوع B و A

(UL-2N75)

  • عضو برنامه (EPA-SNAP )قرارداد جایگزین های بسیار نوین

 

  • غیر خورنده.بدون ایجاد خطر خورندگی می تواند در یک مخزن، تحت فشار جای گیرد. COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر نیاز به پاکسازی محل بکارگیری آن بابت چسبندگی یا رد به جا مانده ناشی از استفاده از آن نظیر آنچه که پس از استعمال فوم ها انجام می شود، ندارد.
  • %100 قابل حل در آب می باشد.در مخزن نگهدارنده خود تجزیه نمی شود.تاریخ انقضای محصول تا زمانی که درب مخزن باز نشده باشد، نا محدود است.
  • چگالی بخار هیدروکربن را کاهش داده ، قابلیت دید را افزایش داده و تنفس راحت تر را ممکن می نماید.
  • به هنگام استفاده از محصول به دلیل خنک کنندگی سریع از اشتعال مجدد جلوگیری می نماید.
  • با برخورداری از کیفیت منحصر بفرد عایق حرارتی به محافظت از آتش نشان کمک نموده و از صدمه دیدن ناشی از حرارت بالا جلوگیری به عمل می آورد.شما را خنک تر نگه می دارد!
اسپری خاموش کننده کلد فایر cold fire
  • جایگزین قابل قبولی برای فوم ها و دیگر مواد سمی است.
  • آتش های نوع B,A و یا D را خاموش می نماید.
  • به قابلیت نفوذ آب دستیابی پیدا کرده و با مصرف آب کمتر، آتش را سریع تر خاموش می نماید و اینگونه آسیب های ناشی از مصرف آب زیاد را کاهش می دهد.
  • قابلیت ضدآلایندگی دارد و به این طریق میزان آسیب ناشی از بخارات هیدرو کربن را کاهش می دهد.
  • غیر لغزنده

اثر خنک کنندگی COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر اسپری آتش خاموش کن کلد فایر چگونه این اتفاق رخ می دهد؟

ColdFire با آب ترکیب شده تا با آتش مقابله نماید . COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر اسپری آتش خاموش کن کلد فایر بسته به نوع ماده اشتعال زای در برگیرنده در یک ترکیب درصدی تا 6 برابر رقیق تر از آب شده است. (نتایج آزمایش رسمی ULرا مشاهده نمایید). این ویژگی منحصر به فردCOLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر اسپری آتش خاموش کن کلد فایر  را قادر می سازد تا با رسوخ کامل در منبع اشتعال زا در تماس با سطح مشتعل به حرارت موجود در آن حمله نموده و به سرعت آن را خنک نماید. COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر اسپری آتش خاموش کن کلد فایر  همچنین به عنوان یک جاذب حرارتی عمل نموده و حرارت را از منبع اشتعال زا بیرون می کشد. آب تنها نمی تواند به طور مؤثر روی منبع اشتعال زا نفوذ کند، در نتیجه هنگام برخورد آب با منبع اشتعال زا، برگشت نموده و به بخار تبدیل می شود.

 

به همین صورت وقتی نوبت به کاهش دود هیدرو کربن می رسد،COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر اسپری آتش خاموش کن کلد فایر  به عنوان یک جاذب عمل می نماید. در حقیقت COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر اسپری آتش خاموش کن کلد فایر با جذب دود آن را محصور نموده و با در هم شکستن مولکول های هیدروکربن منجر به قابلیت دید بهتری می شود.

 

کاربردهای در حجم وسیع COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر اسپری آتش خاموش کن کلد فایر

در کاربری های حرفه ای بایدCOLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر  به دستگاه پمپاژ یا مخزن افزوده شده و یا وارد خطوط لوله آب آتش نشانی شود تا به اطفای آتش های گسترده تر کمک نماید. COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر در درصدهای مختلف بسته به جنس ماده اشتعال زا به آب افزوده می شود.

 

درصد ها

دسته A  :1% تا 3%

دسته B  :3% تا 6%

دسته D  :6% تا 10%

 

COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر  در اطفای آتش های ناشی از بنزین و وسایل نقلیه بسیار مؤثر است. به عنوان مثال در زمان خاموش سازی آتش یک خودرو بدنه آن نیز پس از اطفای حریق خنک می شود. همچنین ازCOLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر   برای خاموش نمودن آتش نوع A در تمامی گونه ها از جمله آتش سوزی چوب، علوفه و کاه استفاده می شود.

 

COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر  می تواند برای بار اول در 2.5 گالن آب از واحد های خاموش سازی آتش مورد استفاده قرارگیرد که در آن یک قسمت از حجم ظرف با COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر  و نه قسمت با آب پر می شود و این معادل محلول 10 درصدی می باشد. ابتدا آب و سپس COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر  به ظرف اضافه می شود. ظرف حاوی این محلول با فشار 100 الی 125 پوندی تحت فشار قرار می گیرد.

 

COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر  همچنین می تواند در چرخه یک سیستم بسته، سیستم های آب پاش، در سیستم های حمل و نقل هواپیمایی، ریلی ، دریایی و صنایع اتومبیل سازی مورد استفاده قرار گیرد.

 

کنستانتره COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر  در گالن های 19 لیتری، بشکه های 209 لیتری و مخازن 1041 لیتری به فروش می رسد.

 

نحوه استفاده:

کاربری بسیار آسان و عدم نیاز به آموزش، امکان استفاده از این نوع اسپریها را به تمامی افراد جامعه حتی بانوان و کودکان می دهد.

 

استفاده آسان و عدم نیاز به انتخاب نوع خاموش کننده باعث از بین رفتن اضطراب در مواقع انتشار حریق می شود که این امر کنترل آتش در ثانیه های اول را امکان پذیر می کند که خود یکی از عوامل مهم جلو گیری از تبدیل آتشهای کوچک به آتش سوزهای بزرگ می باشد.

 

ساختار 100% گیاهی:

 

ساختار اصلی کلد فایرگیاهی و آبی بوده و از پروتئینهای گیاهی تشکیل شده است و فرمولاسیون این محصول کاملا سازگار با محیط زیست و فاقد بوی نامطبوع و غیر سمی می باشد. Fire Cold بر اساس برنامۀ سیاست جایگزیی جدید سازمان حفاظت محیط زیست جهانی به عنوان جایگزین قابل قبولی برای هالونهای 1211 و هالونهای 1301، مورد تایید قرار گرفته است.

 

استاندارد ها:

 

Cold Fire بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده و این محصول موفق به کسب استانداردهای بین المللی شامل US EPA و 2N75 UL وULC و UL 162 و UL 711و همچنین NFPA 18و NFPA 10 شده است که این استانداردها مرجع تمامی کشورهای دنیا و مورد تائید سازمان آتش نشانی ایران نیز می باشد.

 

اخذ این استانداردها باعث استفاده از این محصول در همه تانکرهای ماشین های آتش نشانی و پلیس آمریکا و کانادا شده است و در اطفاء حریق تمامی مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک دنیا نیز از سیلندرهای COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر استفاده شده.

 

گروه های آتش:

کلد فایر مؤثر برای تمامی گروه های آتش ,K , D , B , A, E بوده که باعث عدم نیاز به تجهیز محل با چندین نوع کپسول و مواد مختلف می شود که گروههای آتش بدین شرح می باشد.

 

» آتش از نوع A : آتش هایی که در برگیرنده جامدات قابل اشتعال ، به عنوان مثال چوب ، کاغذ و سایر مواد کربن دار.

 

» آتش از نوع B : آتش هایی که در برگیرنده مایعات قابل اشتعال به عنوان مثال نفت و بنزین ، گازوئیل الکل و سایر مواد آتش زا.

 

» آتش از نوع D : آتش هایی که در برگیرنده فلزات قابل اشتعال به عنوان مثال منیزیم، لیتیم و غیره.

 

» آتش از نوع K : آتش هایی که در برگیرنده روغن های آشپزخانه ای و سایر روغن خوراکی می باشد به عنوان مثال روغن زیتون ، روغن ذرت ، روغن حیوانی و غیره.

 

» آتش از نوع E : با داشتن نازل حریق الکتریسیته در سیلندرهای این محصول برای اطفای حریقهای الکتریکی نیز قابل استفاده می باشد.

 

مهم: 90% افراد جامعه در مواقع حریق دانش کافی در مورد انتخاب نوع خاموش کننده صحیح را ندارند که خود باعث انتشار بیشتر آتش می شود, در حالی که با COLD FIRE اسپری آتش خاموش کن کلد فایر میتوان کلیه آتش ها را بلافاصله در لحظه شروع خاموش کرد.

 

تاریخ مصرف:

ساختار گیاهی این محصول عمر مفید آن را به حداکثر میرساند که باعث تاریخ مصرف 5 ساله آن شده و برخلاف سایر محصولات موجود در بازار نیازی به شارژ سالانه ندارد که خود هزینه ها را تا حد زیادی پایین می آورد که این محصول را از لحاظ اقتصادی نیز متمایز از دیگر محصولات میکند.

 

موارد مصرف:

حجم کم و قدرت بالای اسپریهای کلد فایر موارد مصرف آن را بسیار بالا برده است به شکلی که به راحتی قابل استفاده در اتومبیل های سبک و سنگین ، آشپزخانه ها، فروشگاهها، کارگاهها و تولیدی های کوچک و همچنین در دفاتر و ادارات می باشد.

 

سوالات متداول:

Frequently Asked Questions

 

آیا کلد فایر در لیست UL ثبت شده و استاندارد UL را دارد؟

بله. کلد فایر در لیست UL برای کلاسهای A, B, D, K در گروه مایعات خاموش کننده با شماره 2N75 ثبت شده است و دارای UL 162 و UL 711 می باشد.

 

آیا کلد فایر در لیست NFPAثبت شده و استاندارد NFPA را دارد؟

بله کلد فایر آزمایش های NFPA را در مورد مواد خاموش کننده های مایع پاس کرده و دارای استاندارد NFPA 18, NFPA 10, می باشد.

 

آیا برای استفاده از کلد فایرنیازی به آموزش وجود دارد؟

خیر. هیچ احتیاجی به آموزش ندارد.

 

آیا برای استفاده از کلد فایر در آتش سوزیها احتیاجی به وسایل و یا تجهیزات خاص دارد؟

خیر. فقط نیاز به تجهیزات آتش نشانی موجود و معمول و روشهای متداول روز.

 

از کلد فایر چگونه و در کجا استفاده می شود؟

کلد فایر برای مهار کلیه حریقهای بزرگ و کوچک استفاده می شود، در حجم کوچک مانند اسپریهای دستی و سیلندرهای متداول با حجمهای متفاوت و در حجمهای بزرگتر مانند، تانکرهای آتش نشانی، سیستمهای CAFS و دربوستر تانکرها و آتش سوزیهای بزرگتر جنگلی و شهری از سیتم airborne در تانکرهای هلیکوپتری و هواپیما استفاده میشود.

 

کلد فایر برای کدام یک از گروههای آتش قابل استفاده می باشد؟

کلد فایر برای گروههای A , B , D , K قابل استفاده میباشد و با داشتن نازل مخصوص الکتریسیته در گروه E نیز قابل استفاده خواهد بود.

 

چرا بهتراست که از کلد فایر استفاده کنیم؟

زیرا کلد فایر غیر سمی است، محلولی است با خورندگی خنثی که براحتی به مخزنها افزوده میشود، عمرمفید بالا دارد که در محصولات 5 سال و که در حالت کنسانتره تاریخ مصرف 10 ساله دارد، دارای قابلیت عایق حرارتی است و درصورت استفاده صحیح جلوگیری از احتراق مجدد میگردد.

 

کلد فایر از لحاظ شیمیایی خطری برای آتش نشانها ندارد؟

خیر، کلد فایریک محصول کاملا غیر سمی است، دارای ریشه گیاهی و قابل تجزیه در طبیعت میباشد. ودر Hazmat HMIS رتبه 0,0,0 را دارد دقیقاً مانند آب.

 

آیا کلد فایر از اول برای جلوگیری از آتش سوزی طراحی شده ؟

کلد فایر از ابتدا به منظور توسعه صنعت آتش نشانی با یک عامل موثر طراحی شده است که بدون آسیب رساندن به محیط زیست، آتش نشان ها و قربانیان، آتش را خاموش می کند.

 

کلد فایر چگونه عمل می کند؟

برای فهمیدن عملکرد کلد فایر، اول باید بدانیم برای ایجاد و شروع آتش این چهار جزء مورد نیاز هستند ، سوخت، اکسیژن، گرما و واکنش زنجیره ای شیمیایی. این اجزای تشکیل دهنده چیزی است که “چهارگوشه آتش” نامیده می شود. اکثر مواد اطفاء حریق آتش را با شکستن یک ضلع از چهار ضلع ، گرما یا سوخت آتش را خاموش می کنند.

طی آزمایشهای بعمل آمده ثابت شده است که کلد فایر شش برابر بیشتر از آب قدرت نفوذ پذیری و خاموش کنندگی دارد، این ویژگی همراه با توانایی فوق العاده برای جذب حرارت، کلد فایررا قادر می سازد تا سریعتر به اضلاع آتش نفوذ کند و پس از جذب گرما، منبع سوخت تولید آتش را کنترل کند. کلد فایر منبع سوخت و بخارات آتش را نیز محصور می کند و به طور همزمان واکنش زنجیره ای را متوقف کرده و با تجزیه ساختار مولکولی منبع سوخت هیدروکربن از آتش مجدد جلوگیری می کند.

 

آیا کلد فایر یک فوم است؟

هم می توان گفت بلی و هم خیر. کلیه فومها فقط در بالای مخزن سوخت قرار میگیرند و با پف کردن تلاش از جلوگیری نفوذ اکسیژن به منبع سوختی کرده و عمل خنک کنندگی و محصور آتش را انجام نمی دهند. کلد فایر یک محلول منحصر به فرد است که نه تنها یک محافظ برای نفوذ اکسیژن است بلکه به منبع سوختی نیز نفوذ کرده تا واکنش زنجیره ای شیمیایی را از بین ببرد.

با محصور و خنک شدن منبع سوخت، جلو گیری از تبخیر و خروج بخارات سوختی شده که این امرخود باعث جلو گیری از اشتعال دوباره منبع سوختی خواهد شد.

و دیگر اینکه کلد فایر به مراتب بهتر از فومهای AFFF می باشد، زیرا فومهای AFFF در صورت فرسوده شدن نفوذ پذیر میشوند که باعث خروج بخارات سوختی شده که در نتیجه باعث اشتعال مجدد می شود.

مزایای دیگر نسبت به فوم:

–         کلد فایر غیر سمی است و خورندگی ندارد در حالی که فومها هم سمی هستند و هم خورندگی دارند.

–         کلد فایر را براحتی و بدون اضطراب خورندگی در خط لوله ها و نازلها می تو ان استفاده نمود و بطور مستقیم به مخازن اضافه کرد در حالی که پس از استفاده از فوم می بایست خط لوله ها و نازلها را با محلول های خاص شست.

–         همچنین فوم، مواد موثر و خوبی برای اطفاء حریقهای عمودی نمی باشد، زیرا امکان نفوذ پذیری به حداقل می رسد در حالی که کلد فایر نفوذ پذیری بیشتری دارد.

–         AFFF فوم فقط قابل مصرف برای کلاس B می باشد، و اکثر آتش نشانی ها مجبور به خرید هر دو نوع فوم برای کلاسهای A وB هستند در حالی که با کلد فایر برای هر دو کلاس فقط یک نوع مواد خریداری می شود و آتش نشانی ها با این روش مبلغ زیادی در بودجه خود صرفه جویی می کنند.

آیا کلد فایر آتش های ناشی از اتانول و متانول را هم خاموش می کند؟

بلی، کلد فایر آتش های ناشی از اتانول و متانول و همچنین آتشهای حلالهای شیمیایی را نیز خاموش میکند.

مزایای استفاده از کلد فایر نسبت به مواد اطفاء حریق موجود در بازار چیست؟

–         کلد فایر یک محلول با ساختار 100درصدگیاهی و سازگار با محیط زیست ، غیر سمی و بدون خورندگی می باشد.

–         کلد فایر تراکم بخارات و دود هیدروکربن را کاهش می دهد که در نتیجه امکان خفگی را از بین برده و دید را نیز افزایش میدهد.

–         قابلیت خنک سازی سریع کلد فایر، ایمنی را افزایش می دهد، زیرا احتمال تغیر حالت دادن اسکلت ساختمان را از بین میبرد.

–         طول عمر مواد اولیه کلد فایر (بصورت کنسانتره) تا قبل زمان باز کردن بشکه های اصلی نامحدود می باشد.

–         کلد فایر را می توان بطور مستقیم به مخزنهای سیستم اطفاء ساختمانی و یا به تانکر های آب ماشینهای آتش نشانی اضافه کرد.

–         کلد فایر یک محصولی بصورت 100% مایع می باشد و برخلاف فومها ایجاد خورندگی نمی کند و خطوط لوله و شیلنگها را فرسوده نخواهد کرد.

–         کلد فایر بر خلاف فومها حالت لیزی و لغزشی ندارد که این خود در مواقع حریق و فرار باعث جلو گیری از لغزش و سقوط انسانی می کند.

مزیت استفاده از کلد فایر نسبت به آب خالص چیست؟

–         کلد فایر به طور قابل ملاحظه ای کارآمدتر و موثرتر از آب است.

–         استفاده از کلد فایر در آب درصد خاموش کنندگی را تا شش برابر بالاتر از آب خالص می کند و میزان استفاده از آب را به همان میزان پایین تر می آورد و توانایی آب را برای نفوذ به منبع آتش افزایش می دهد.

–         توانایی آب برای جذب گرما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و اجازه می دهد آتش نشانان سریعتر وارد محدوده حریق شوند با پایین آوردن گرما محیط را برای آتش نشانان بسیار امن تر می کند.

کلد فایر در چه حجم هایی و در کجا بفروش می رسد؟

اسپری آتش خاموش کن کلد فایر در سایز های 400 میلی لیتری، 600 میلی لیتری و 1000 میلی لیتری عرضه میگردد و در حجم های بزرگتر کپسولهای استیل 6 لیتری و 9 لیتری و بالک های 20 و 208 لیتری تولید می شود.

شما می توانید اسپری آتش خاموش کن کلد فایررا از ایمن باش چه از طریق سفارش آنلاین و یا تماس مستقیم تهیه نمایید.