آموزش, اخبار, دسته‌بندی نشده, وبلاگ

آشنايي با دستگاه كمپرسور هواي تنفسي

آشنایی با دستگاه کمپرسور تنفسی

كمپرسور هواي تنفسي چیست؟

کمپرسور هوا وسیله ای است که نیرو (با استفاده از موتور الکتریکی ، موتور دیزل یا بنزین و غیره) را به انرژی بالقوه ذخیره شده در هوای تحت فشار (یعنی هوای فشرده) تبدیل می کند. با استفاده از یکی از روش های مختلف ، کمپرسور هوا ،هوا را در مخزن ذخیره می کند و فشار را افزایش می دهد. وقتی فشار مخزن به حد بالایی مهندسی شده خود می رسد ، کمپرسور هوا خاموش می شود. سپس هوای فشرده شده در مخزن نگه داشته می شود تا زمان استفاده از آن فرا برسد. انرژی موجود در هوای فشرده شده می تواند برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و از انرژی جنبشی هوا در هنگام آزاد شدن و مخزن کم فشار استفاده می شود. وقتی فشار مخزن به حد پایین خود برسد ، کمپرسور هوا دوباره روشن می شود و مجدداً مخزن را تحت فشار قرار می دهد. یک کمپرسور هوا باید از پمپ متمایز شود زیرا برای هر نوع گاز / هوا کار می کند ، در حالی که پمپ ها روی یک مایع کار می کنند.

به بیان دیگر کمپرسورها جریان هوا را برای کلیه تجهیزات موجود در یک سیستم تأمین می کنند.

کمپرسورهای هوا در دو مرحله کار می کنند:

  • عملیات فشرده سازی
  • عملیات رهاسازی

میزان سرعتی که کمپرسور می تواند حجم هوا را تحویل دهد ، با فوت مکعب در دقیقه (cfm) ذکر می شود. از آنجا که فشار اتمسفر در نحوه حرکت سریع هوا به داخل سیلندر نقش دارد ، cfm با فشار اتمسفر متفاوت خواهد بود. همچنین این ویژگی با توجه به دما و رطوبت هوا متفاوت است. برای ایجاد یک رابطه مساوی ، سازندگان پای استاندارد مکعب در دقیقه (scfm) را به عنوان cfm در سطح دریا با 68 درجه فارنهایت هوا در رطوبت نسبی 36٪ محاسبه می کنند. به عنوان مثال ، رتبه بندی Scfm با فشار ویژه 3.0 f scfm در 90 psi داده می شود. اگر فشار کاهش یابد ، scfm بالا می رود ، و بالعکس.

کمپرسور هوای تنفسی چیست طبقه بندی كمپرسور های هواي تنفسي

کمپرسورها را می توان با توجه به فشار تحمل طبقه بندی کرد:

  • کمپرسورهای کم فشار هوا (LPAC) که دارای فشار تخلیه 150 psi یا کمتر هستند
  • کمپرسورهای فشار متوسط که دارای فشار تخلیه 151 psi تا 1000 psi هستند
  • کمپرسورهای هوای کم فشار (HPAC) که دارای فشار تخلیه بالای 1000 ps هستند

همچنین می توان آنها را طبق طرح و اصل کار طبقه بندی کرد:

  • کمپرسور تک مرحله ای (Single-stage)
  • کمپرسور متقابل دو مرحله ای (Two-stage)
  • کمپرسور مرکب
  • کمپرسور دوار پیچ
  • کمپرسور توربو
  • کمپرسور گریز از مرکز

طبقه بندی کمپرسور های هوای تنفسیکمپرسور هواي تنفسي در كپسول هاي ٢٠٠ بار غواصي

کمپرسور هوا غواصی یک کمپرسور گازی است که می تواند هوای تنفسی را مستقیماً به یک غواص مجهز به تجهیزات کامل ارسال کند ، یا سیلندرهای غواصی را با هوای پر فشار به اندازه کافی خالص پر کند تا از آن به عنوان گاز تنفسی استفاده شود.

كمپرسور هواي غواصي با فشار كم معمولاً فشار تحقيق تا 30 بار را دارد كه متناسب با عمق غواص تنظيم مي شود. یک کمپرسور غواصی با فشار بالا دارای فشار تحویل است که معمولاً بیش از 150 بار است و معمولاً بین 200 تا 300 بار است. فشار متوسط دریچه فشار بیش از حد که ممکن است قابل تنظیم باشد محدود است.

کمپرسورهای غواصی فشار بالا به طور کلی کمپرسورهای هوای برگشت پذیر سه یا چهار مرحله ای هستند که با یک روغن کمپرسور معدنی درجه یک یا مواد مصنوعی درجه بالا و عاری از مواد افزودنی سمی روغن کاری می شوند (چند مورد از سیلندرهای با روکش سرامیکی از حلقه های O استفاده می کنند ، نه حلقه های پیستون ، کمپرسورهای روغن کاری شده فقط باید از روان کننده های مشخص شده توسط سازنده کمپرسور جهت استفاده در هوا با تنفس استفاده کنند. برای تمیز کردن هوای بیشتر روغن و آب باقیمانده از فیلترهای ویژه استفاده می شود.

کمپرسور هوای تنفسی در کپسول های 200 بار غواصیکمپرسور هواي تنفسي در كپسول هاي 3٠٠ بار آتش نشانی

با داشتن کمپرسور هوا ، آتش نشانان می توانند مراجعه را به فروشگاههای خدماتی کاهش دهند و بسیاری از کارهای تعمیر و نگهداری را در در محل کار انجام دهند. از کمپرسورهای هوا پیچ دوار و کمپرسورهای برگشت پذیر می توان برای توان طیف وسیعی از عملیات استفاده کرد. این ابزارها می توانند فقط در بخشی از زمان مورد نیاز ، فرآیندهای طولانی مدت و طولانی از نظر جسمی مشاغل سختی مانند آتش نشانی را به مشاغل ساده تبدیل کنند.

بنابراین بهترین کمپرسورهای هوا برای آتش نشانان کدامند؟ به طور کلی ، کمپرسورهای هوا مناسب برای آتش نشانی به طور معمول در دو نوع قرار می گیرند :

  • پیچ معکوس
  • چرخشی

بهترین نوع به شرایط و نیاز های مورد نظر بستگی دارد. اگر می خواهید قطعات موتور را عوض کنید ، به یک کمپرسور با فشار کافی ، که به پوند در اینچ مربع (PSI) اندازه گیری می شود ، نیاز دارید. اگر می خواهید بدنه یک کامیون آتش نشانی را رنگ کنید ، به کمپرسوری احتیاج دارید که به طور مداوم کار کند. به طور کلی ، بهترین کمپرسور هوا برای ایستگاه آتش نشانی ظرفیت لازم برای طیف گسترده ای از کارهای قابل اجرا را دارد.

در هنگام خرید دقت داشته باشید که اگر ،شما یک کمپرسور را خریداری می کنید که تنها 90 PSI را ارائه می دهد ، اما ابزارهای پنوماتیک شما برای عملکرد صحیح به 110 PSI نیاز دارند ، کمپرسور شما ناکافی خواهد بود.

کمپرسور هوای تنفسی در کپسول های 300 بار آتش نشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *