اخبار, مقالات

تاثیر و کاربرد ماسک کاغذی دراگر در پیشگیری از ویروس کرونا

ماسک کاغذی دراگر

ویروس کرونا چیست؟

ویروس کرونا ویروسی است که در حیوانات شایع بوده است و از حیوانی به حیوان دیگر منتقل می شده است. این را فراموش نکنید که ممکن است این ویروس به ویروسی بزرگتر تبدیل شود و بیماری بدتری را به همراه داشته باشد. در حال حاضر دانشمندان زیادی در این موضوع تحقیقاتی انجام می دهند.

این ویروس خطرناک ویروسی است که از چین نشأت گرفته است و تا به امروز 56 نفر را گرفتار خود کرده است و جان آن ها را به خطر انداخته است. مقامات چین به مردم سفارش کرده اند که کسی حق ورود و خروج را ندارد و ساکنان آن شهر ها باید در شهر خود بمانند.

تا به امروز آماری که رسیده است بالای 1300 نفر از افراد جهان به این ویروس مبتلا شده اند. کرونا به غیر این کشور چین در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم شیوع پیدا کرده است.

کارشناسان بهداشت و محققان زیادی در حال حاضر این ویروس را بررسی می کنند تا باخبر شوند که آیا بیماری دیگری در جهان وجود دارد یا نه و این که افزایش پیدا کردن این بیماری در حدی می باشد که ورود و خروج هوایی را کنسل کنند یا نه؟

ماسک کاغذی دراگر  چه تاثیری در ویروس کرونا دارد؟

در تمام نقاط کشور در شرایطی که هوای نامناسبی به وجود می آید مردم از ماسک های گوناگونی استفاده می کنند. به عنوان مثال در سال های گذشته که آلودگی هوا به دهلی نو هجوم آورده بود، دولت هند ماسک های مجانی N95 را بین افرادی که در شهرداری کار می کردند و گروه هایی که بیشتر در معرض این خطر بودند پخش کرد.

لازم است بدانید که اکثر ویروس شناسان اعتقاد چندانی به تاثیر ماسک و جلوگیری ماسک ها در برابر انتقال ویروس های هوازی ندارند. اما این را هم فراموش نکنید که ماسک ها از انتقال ویروس ها از طریق دست به دهان تا حدی پیشگیری می کند.

بهتر است بدانید که استفاده از ماسک های جرای برای اولین بار در قرن ۱۸ میلادی شروع شد. از این ماسک ها در بیمارستان ها استفاده می کردند. البته استفاده از ماسک های متنوع خطر انتقال ویروس را از طریق دست به دهان تا حد بالایی کاهش می دهد و به هنگام عطسه و سرفه ویروسی در هوا پخش نمی شود.

ملاحضاتی که باید انجام بشود چیست؟

استفاده کردن از ماسک برای خیلی از افراد سخت می باشد و نمی توانند از ماسک ها استفاده کنند. آن افراد در این اوضاع بسیار سخت تنفس می کنند و دوران بدی را می گذارنند. به این مورد مهم توجه داشته باشد که ماسک وقتی تاثیر خود را می گذارد که تمامی اطراف صورت را به طور کامل پوشش دهد. آقایانی که ریش دارند فاصله ای بین ماسک و صورتشان ایجاد می شود که نمی تواند به خوبی از ورود و انتقال ویروس جلوگیری کند.

علاوه بر این موضوع مهم کسانی که بیشتر در هوای بسته قرار دارند و نمی شود به طور مداوم از ماسک استفاده کرد باید از پاک کننده هوای داخلی استفاده شود.

استفاده از ماسک‌های یک ‌بار مصرف دراگر

توصیه ای که سازمان جهانی بهداشت دارد این است که همهی کارکن هایی که از افرادی که به ویروس مبتلا هستند مراقبت می کنند باید علاوه بر استفاده از دستکش، عینک محافظ و لباس مخصوص باید و باید از ماسک های جراحی استفاده کنند. شما از ماسک های جراحی بیشتر از یک بار نمی توانید استفاده کنید.

نکته آخر

باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ ماسکی نمی تواند به طور قطعی انتقال عفونت و ویروس ها را به صفر برساند به همین خاطر به شما گفته می شود تا بهداشت شخصی خود را به طور کامل رعایت کنید و دست ها خود را به طور مداوم بشویید. از برخورد دست هایتان با دهان به شدت خودداری کنید. به نکاتی که گفته شد به طور جدی دقت کنید و رعایت کنید.

ویروس شناسان به این موضوع تاکید دارند که سازمان های بهداشت و مرکزهای بیماری های ایالات متحده آمریکا از ماسک هایی که طبی می باشند برای مردم توصیه نمی کند و استفاده از این ماسک ها برای افرادی که به این ویروس مبتلا هستند و یا با افرادی در ارتباط اند که با این بیماری درگیر هستند توصیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *